Havli in Oslo 2010 / Utah 2012 / Illinois 2013 / Toronto 2015

Havli in Oslo 2010 / Utah 2012 / Illinois 2013 / Toronto 2015
VÍTEJTE na blogu, který vznikl pro publikování článků z mého erasmáckého pobytu v Oslu, Norsku 2010. Později se stal "prostoduchým" zážitkovým blogem, kde si autor čas od času ukojil své pisatelské choutky. Následně se blog navrátil ke své původní myšlence. Uveřejňovány zde byly články z ročního studijního pobytu v Salt Lake City, Utah, USA 2012/13. A dále pracovní stáže v Champaign, Illinois, USA na přelomu 2013/2014. Po návratu ze zámoří blog dosti skomíral. Nechám se překvapit, jestli návrat za velkou louži / pracovně-studijní život s Luciou v kanadské Torontu 2015/16 vdechne život i mému blogu.

19. října 2010

Oktoberfest

Druhý říjnový víkend se nesl ve znamení Oktoberfestu. V týdnu jsem si tam domluvil práci jako domluvil práci jako dobrovolník a za to pak dostal volňásky a žetony na piva, klobásy a jiné dobroty. Šichta mě čekala až v sobotu večer, takže jsem v pátek vyrazil ochutnat atmosféru místního Oktoberfestu do Chateau Neuf. Hned u vchodu do pivního jsem potkal Jamie, američanku z mé buddy grupy, a její spolubydlící Natalie a Magdalenu, takže bylo i o společnost postaráno. Po otestování jednoho britského a jednoho irského patoku jsem zaujal konzervativní přístup a zůstal u chutného německého světlého ležáku. :D Příjemný večer, dobrá atmosféra, jen pomyšlení na zítřejší noční šichtu mě moc nebralo.

Oktoberfest v Chateau Neuf
Na Oktoberfestu s Jamie a Magdalenou

Sobotní šichta v šatně od osmi večer do třetí hodiny ranní se ukázala býti zabávnější, než jsem původně čekal. Šatnáře jsem ještě nikdy nedělal, ale docela mě to chytlo. Jakožto jediný ne-norsky mluvící člověk mezi pracanty jsem společensky unaveným jedincům občas připravoval horké chvilky. Když na nalitého Nora o půl třetí ráno vybalíte otřepanou frázi: "Hei, do you speak English?", tak začít mluvit anglicky může být větší problém, než se zdá. :D Každopádně za těch pár hodin v šatně si člověk vyslechne nejrůznější příběhy od rutinních ztracených cedulek s číslem až po nabídky k sňatku. :D Dokud na věšáku visí kabát dotyčné osoby, tak je vše v nejvyšším pořádku.

Jak jinak ...

Po šichtě k mému překvapení následovala dobrovolnická afterparty. Že jsou čtyři ráno? Nevadí. Samotná vidina piva zdarma v Norsku mě tam táhla. Občas bylo akorát třeba poštelovat ryze norskou společnost a pobídnout ji k mluvéného projevu v jazyce anglickém. Piva, které tam rozdávaly za výčepem, to byla směska všelijakých kousků jen ne klasických desítek či dvanáctek. Takže když jsem měl štestí, tak jsem vyfasoval nějaký lahodný speciál - belgické tmavé pivo 8,5% či americký stout 9,5%, když jsem měl smůlu, tak došlo na norské kořeněné vánoční pivo. Vánoční pivo mi přišlo napoprvé zajímavé, při třetím takovém o půl deváte ráno už jsem smýšlel jinak. :D Je na čase jít se vyspat, v čemž mě utrvdila i četa Indů uklizejících prostory Chateau Neuf po včerejším řádění návštěvníků. Předsevzetí napříště - norské vánoční pivo nikdy více. :D

Na odchodu z afterparty, Indové uklízí Chateau Neuf

Žádné komentáře:

Okomentovat