Havli in Oslo 2010 / Utah 2012 / Illinois 2013 / Toronto 2015

Havli in Oslo 2010 / Utah 2012 / Illinois 2013 / Toronto 2015
VÍTEJTE na blogu, který vznikl pro publikování článků z mého erasmáckého pobytu v Oslu, Norsku 2010. Později se stal "prostoduchým" zážitkovým blogem, kde si autor čas od času ukojil své pisatelské choutky. Následně se blog navrátil ke své původní myšlence. Uveřejňovány zde byly články z ročního studijního pobytu v Salt Lake City, Utah, USA 2012/13. A dále pracovní stáže v Champaign, Illinois, USA na přelomu 2013/2014. Po návratu ze zámoří blog dosti skomíral. Nechám se překvapit, jestli návrat za velkou louži / pracovně-studijní život s Luciou v kanadské Torontu 2015/16 vdechne život i mému blogu.

4. října 2010

Co dalo a vzalo září?

Zaří přineslo i mnoho dalších erasmáckých kratochvíli. Tady jsou vybrané některé, ze kterých mám fotky - což se o všemožných kitchen party a podobně, nedá říct:

Jedné zaříjové soboty jsme vyrazili komentovanou procházku podel řeky Akerselvy. A nutno říct, že bylo na co koukat. Simbióza přírody a "velkoměsta" je zde dovedena vrcholu - od Maridalsvannetu, přes zrekonstruovanou průmyslovou zónu Nydalen, vodopády uprostřed města, umělecké doupě Housemania až do přistěhovalecké části staré Osla, do Gronlandu. Fotky jsou ZDE.

i takové vodopády najdete v centru Osla
V pondělí byla na pořadu International dinner. Ten den jsem trochu nestíhal, tak jsem svůj výtvor vytáhl z pece a bežel rovnou na T-bane, abych včas dorazil do Chateau Neuf. International určitě, dinner a to že pořádnej, tak jsem "napral nácka" a kulil si to dom. :D Hlavní cenu vyhrála dobře organizovaná středoevropská skupina (tedy vlastně polsko-slovenská). Halušky měly špicový, ten polskej "jarek, dudek" nebo, jak tomu říkali, už nebyl nic moc. Nakonec mi došlo, že mi vlastně nejvíc chutnal můj výtvor. Ale nejsem si jist, jestli mi nechutnal spíš ten pocit. Fotky jsou ZDE.

mňamka už se peče

A do třetice všeho dobrého špatnou akcí nebyl ani noční pochod za svíčkami podel Akerselvy s množstvím kulturních vystoupení nazvaný Elvelangs i fakkellys. Z počátku jsme postupovali v pořádné tlačenici, ale sílící déšť vyčistil zrno od plev a hned se šlo lépe. I přes pořádný slejvák stálo za to dojít až k vodopádům na Grunnelocce. Fotky jsou ZDE.

na nočním pochodu v Nydalenu
noční Ovre fossen

Žádné komentáře:

Okomentovat