Měsíc ticho po pěšině. Tak sem zas něco plácnu, ať to vypadá, že se o blog před odjezdem do Států, kde najde své uplatnění, zajímám. Rodiče na nedávné státní svátky vyrazili na in-liny do Německa na Lužická jezera. Já se nakonec přidal jako cyklista-samotář. :D
 |
Barwälder See a elektrárna Boxberg ... krajina ve výstavbě |
 |
bagry jsou všude .. zde úřadují u Senftenberger See |
 |
Senftenberger See
|
Písek, písek, voda, rovina, borovice ... a pak dlouho nic. Jo, nesmím opomenout bagry. Co do oblasti Lužických jezer (Lausitzer Seeland) inline-bruslaře a cyklisty jsou však především desítky a možná i stovky kilometrů hlaďoučkého asfaltu kolem jezer. A jak je to s těmi jezery? Že jste nikdy neslyšeli o německé jezerní plošině 50 km za českými hranicemi? Není divu. Jedná se totiž o rozsáhlé území bývalých hnědouhelných povrchových dolů, které je nyní v rámci největšího evropského rekultivačního projektu upravováno do "vzhlednější" a "přirozenější" podoby. Celé území zaujímá plochu několik set kilometrů čtverečních. Okolní krajina často působí jednotvárně, což je však kompenzováno dobrý pocitem z jízdy po kvalitní silniční infrastruktuře. Občas se nevyhnete rozsáhlým staveništím. Občas zase najdete na mapě u jezera napsáno plánované datum napuštění. Za návštěvu však tato oblast - ráj in-line bruslení stojí.
 |
Sprévská cyklostezka ... od českého pohraničí do Berlína |
 |
lužická srbština v praxi |
Poslední den jsem si ještě vrznul horní úsek Sprévské cyklostezky od Barwälder See až k jejímu prameni na úbočí vrcholu Kottmar. Německé blbuvzdorné cykloznačení opět nezklamalo - tj. značky jsou umístěny všude tam, kde jsou opravdu třeba, aby člověk mohl nerušeně jet a řídit se jen podle nich. Budyšín je opravdu krásný "štadt". A vrcholovka na Kottmar po předchozí rovině a 90 km je vražedná.
 |
Bautzen / Budyšín |
 |
u pramene řeky Sprévy |
Žádné komentáře:
Okomentovat