Havli in Oslo 2010 / Utah 2012 / Illinois 2013 / Toronto 2015

Havli in Oslo 2010 / Utah 2012 / Illinois 2013 / Toronto 2015
VÍTEJTE na blogu, který vznikl pro publikování článků z mého erasmáckého pobytu v Oslu, Norsku 2010. Později se stal "prostoduchým" zážitkovým blogem, kde si autor čas od času ukojil své pisatelské choutky. Následně se blog navrátil ke své původní myšlence. Uveřejňovány zde byly články z ročního studijního pobytu v Salt Lake City, Utah, USA 2012/13. A dále pracovní stáže v Champaign, Illinois, USA na přelomu 2013/2014. Po návratu ze zámoří blog dosti skomíral. Nechám se překvapit, jestli návrat za velkou louži / pracovně-studijní život s Luciou v kanadské Torontu 2015/16 vdechne život i mému blogu.

31. října 2013

Orienťák na kampusu a stavba tratí


Po několika letech se mojí hlavní volnočasovou aktivitou v podzimní sezóně stal opět orienťák a může za to hlavně místní malý univerzitní klub Orienteering Illini, lidi v něm a orienťák z trochu jiné strany. Klub byl založen v létě 2012 jejím současný prezidentem, Honkogčanem Wangkim. Je to pro mě dosti nová zkušenost, a tak se snažím pomoci, jak to jde. Předminulou nеděli, 20. října, pořádal klub svůj teprve druhý "závod" vůbec (první se konal tři dny po mém příjezdu do města). O klubu samotném napíšu více snad někdy jindy. Tento článek se bude věnovat námi organizovanému "závodu" na kampusu.

pořádáme orienťák na kampusu

Jakožto "orienťák-stařešina", jak je tu na mě občas nahlíženo, jsem se ujal stavby tratí. Doma by se tomu každý zasmál (včetně mě), ale tady je "zkušeným" orienťákem a veteránem každý, kdo držel v ruce aspoň třikrát v životě mapu. Já jsem nakonec stavěl delší trať (prodloužený sprint) a kratší tratě si vzala na starost američanka Katie. Na stavbu tratě jsem se těšil, jelikož jsem měl k dispozici docela luxusní sprintový terén, který zahrnoval hlavní část kampusu University of Illinois at Urbana-Champaign. Terén zmapoval letos v srpnu Wangki a jedná se o první klubovou mapu. Na to, že to byla jeho první orienťácká mapa vůbec, se jedná o velmi kvalitní mapu, což třeba v Utahu nebylo vůbec pravidlem. Zájemci z řad orienťáků se mohou mrknout na mapu s mou tratí níže. Pro případné komentáře upozorňuji, že tady na pravidla stavby trati dlabe pes, takže nebylo třeba hledět na "tupé úhly", apod.

moje stavba tratě o délce 3,5 km

nekompletní pořadatelský tým

A nyní stručně k samotnému pořádání. K hlavní organizační čtveřici, Marco, já, Wangki a Katie, se v neděli připojilo několik dalších dobrovolníků z řad klubu. Na mě padla hlavně organizace roznosu a sběru kontrol a  potom vysvětlování jak na orienťák pro nově příchozí. Závod se vyvedl. Slunečné nedělní odpoledne po delší době zvedlo teplotu k 17°C a i účast byla na "americké poměry" velmi solidní (celkem 26 jednotlivců či skupin v obou kategoriích). Obě tratě nakonec opanoval Švéd Matthias Eriksson, jeden z těch nejrychlejších v místní oblasti, těsně před prezidentem klubu Wangkim. Můj delší sprint o délce 3,5 km zvládl v čase 24:35 a kratší sprint o délce 2,6 km pak v čase 15:00. Valná většina prvo-orienťáků však mířila na delší trati na časy kolem 40 až 60 minut. Ve výsledku parádní odpoledne. Více již najdete ve fotografiích níže.

Fotky z pořádání najdete na stránce klubu ZDE.

Wangki připravuje lampiony

já a Jakob - instruktáž orienťáckých nováčků

Ming na prezentaci

Orienteering Illini

vítr nám odfoukl přístřešek

prezentace

těsně před startem

lampión v centru

cílová kontrola

vítez Matthias Eriksson na doběhu

závodník se psy

poprvé a správně oraženo

můj doběh

Xinyu vyvěšuje výsledky

Wangki po doběhu



5 komentářů:

  1. No pěkné, Havli :) Tohle ti úplně závidím!

    Tak doufám, že ti ten rozvoj orienťáku v USA půjde od ruky a že si tě vezmou aspoň za asistenta kouče národního týmu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, to tak. Snad si to trochu přenesu i do Čech. I když o tom krajně pochybuju. :D

      Vymazat
  2. Pěkná trať, klidně bych si zaběhl:) Na tu 9k se dalo nějak dostat? To vypadá, že je to upúlně zavřený...
    A hele, není v těch popisech chyba? Ty výrazný stromy jsou buď nakreslený nebo popsaný obráceně, ne? (Teda aspoň podle toho co mi slovník přeložil výrazy jehličnatý a listnatý:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kdosi, :D Na 9k je přístup průchodem z JZ, ale závodníci my lezli přes zeď rovnou. Tady se stavba úplně nepovedla. Jojo, těch prohozených stromů si nikdo nevšiml. Ani já do teď. Dobrý postřeh.

      Vymazat
    2. Sorry že jsem se nepodepsal, to jsem byl já;-) Šaby

      Vymazat